Kan man optimere sin digitale service for meget?

Optimering handler om at få folk fra A til B så nemt og smertefrit som muligt. Det handler grundlæggende om at fjerne så mange forhindringer som muligt, skabe tryghed og holde brugeren i hånden hele vejen frem til konverteringen.

Men når fokus er at få brugeren konverteret, er man i risikozonen for at miste fokus på den samlede bruger- eller kundeoplevelse. Hvordan følger vi op på en konvertering? Hvordan får vi brugeren til at vende tilbage til din service og fortælle sine venner om den?

Som Jay Baer skriver i Youtility:

If you sell something, you make a customer today. If you help someone, you make a customer for life.

Det kan derfor være en fordel systematisk at skifte mellem makro- og mikro-orienteret brugeroplevelse. På den måde bliver man tvunget til  både at orientere sig mod sine brugeres user journeys og de enkelt mikrointeraktioner på ens digitale service.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *